perjantai 5. kesäkuuta 2009

Pesula

Blogin lukijoita on varmasti jo pitkään askarruttanut miten pesen ja silitän paitani. Deragissa tein sen itse pyykkituvassa, mutta olen nyt siirtynyt pesulan asiakaaksi. Työmatkani varrella, Eurotowerissa, on pesula. Paidan pesu ja silitys maksaa euron. Paidat saa jätettyä sinne näppärästi työmatkalla ja muutaman päivän päästä ne voi noutaa kotimatkalla. Aika näppärää. Näillä hinnoilla ei kannata yrittää opetella optimaalista paidan silitystekniikkaa.
Suomessa vastaava palvelu maksaa ilmeisesti kolme-neljä kertaa enemmän (paidan pesetys maksaa 2,80€ Töölöläisessä pikkupesulassa ja 4,10€ SOL Pesulapalvelussa).
Miten ihmeessä?

5 kommenttia:

Matti kirjoitti...

Ei juma! Mä oon jo monta viikko valvonut öitä ja miettinyt miten sä peset ja silität sun paidat!
Mitä luulet jos mä postittaisin sulle pari paitaa niin voisitko käyttää ne pesulassa ja postittaa takaisin?

Ukki kirjoitti...

Eikö tässä ole ekonomistille sopiva probleema; miten saksalainen kansantalous luo yrittäjilleen
näin paljon paremmat olosuhteet?

Karina kirjoitti...

Ukki on oikeassa. Kaikki kaipaa edullista pesulaa Suomeen! Keksi miten se on Saksassa mahdollista niin saadaan vihdoin sama palvelu Suomeenkin.

ilkka kirjoitti...

Tämä on tosiaan pohtimisen arvoinen kysymys.

Juuli kirjoitti...

Selvä juttu, me otetaan extrakassi ja ängetään sinne kaikki meidän paidat. Peseminen ei oo niin ongelma, mutta jos joku eurolla silittää kaikki mun paidat niin olen ikionnellinen. Nimim. kaapissa on noin 10 paitaa, joita en oo käyttänyt vuoteen, koska en ole jaksanut silittää. Loistavaa!