torstai 21. toukokuuta 2009

Kaksoissaranallinen ikkuna - katso kuvat!

Hotellihuoneen ikkuna kääntyy kahteen suuntaan! Tajusin sen nyt, kun minulla oli ikkuna auki ja ukkosmyrsky satoi sisään. Siivoojat jättävät ikkunan aina auki (jos sitä ei tajua sulkea niin yöllä voi tulla kylmä), mutta niiden pitää tietysti tehdä se niin ettei sada sisään. Kun tutkin ikkunaa hetken niin paljastui että ikkunan voi avata kahteen eri suuntaan. Vasemmanpuolisessa kuvassa voi sataa sisään, mutta oikeanpuolisessa asunto jää kuivaksi kovemmallakin sateella.

ABCD0004 ABCD0006

Kaikennäköistä ne insinöörit keksivät! Voi tietysti olla että jollekin tämmöinen innovaatio on entuudestaan tuttu, mutta minuun tämä teki vaikutuksen.

Tällaisten hienojen kuvareportaasien julkaisukynnys on nyt laskenut ratkaisevan alas, kun sain tietokoneen bluetooth adapterin hankittua. Kuvien siirtäminen menee nyt muutamaa nappia painamalla, ilman epätoivoista USB-piuhan etsintää.

3 kommenttia:

Karina kirjoitti...

Ikkunat on ihan tuttu juttu, mutta en muista mistä. Varmaan keski-eurooppalaisissa hotelleissa niitä on. Ja oli Sao Paulon hotelleissakin. Olen ajatellut että kokonaan avautuva ikkuna on ikkunan pesua varten ja toinen on turvallinen tapa tuulettaa.

Ilari kirjoitti...

Joo, mulla oli kanssa tollanen ikkuna Hampurissa. Opit nopeammin kuin minä ton jutun, mulla kesti 1,5kk.

ilkka kirjoitti...

Hah! Mutta sulla ei varmaan ollut siivoojaa joka jätti sen luonnottomaan asentoon vinkkinä?